118800 är experter på allt...

...utom det man verkligen vill fråga om. Jag och min kära vän och kollega frågade oss idag, under vår allra mest kreativa tidpunkt på dygnet (dvs 16.15 på eftermiddagen efter att ha jobbat som as hela dagen), en mycket viktig fråga. Den är nästan lika viktig som den fråga som vi alla ställer oss varje dag. Och nästan lika svår att svara på. Men jag fick en snilleblixt! "Vi frågar Eniro 118800!" De vet ju allt, de måste ju veta även detta. Sagt och gjort. Jag rotade fram min mobil från botten av handväskan och började knappa in min livsviktiga fråga.

"Det finns alltid någon som har det värre, men vem är det egentligen som har det värst?"

När jag skickat iväg frågan satte jag mig ner och spånade på vad de kunde tänkas svara. Jag väntade mig ett riktigt klurigt och välgenomtänkt svar. Sen kom jag på att jag hade läst att Blondinbella ska arbeta två dagar i veckan på 118800. Jag kände hur min kropp frös till is. Hur ska den flummiga människan kunna svara på min superviktiga fråga? Men jag kände mig ändå ganska nyfiken på vad hon skulle svarat. Mitt i alla mina tankar plingade telefonen plötsligt till. Mina fingrar darrade lite lätt när jag klickade fram mitt nya sms. Där var det, svaret. Nu skulle jag få veta. Trodde jag...

118800 svarar: Bra fråga. Det är nog ganska individuellt vem man tycker har det värst. Man skull ju kunna tänka sig att något krigsdrabbat barn som mist hela sin släkt, inte har något hem, ingen mat, ingen framtid har det värst. Men det är som sagt individuellt.

OK 118800. Nu är det så här. Jag VISSTE att det var en bra fråga redan, det var ju därför jag ställde den. Och jag ville inte höra att det är individuellt, det måste ju finnas ett universellt svar, det BEGRIPER ni väl? Och varför måste det just vara ett BARN som har det värst? Jag är besviken. Jag vill veta vad Blondinbella hade svarat! *hmpf*

Nu ska jag titta på Navy CIS. Dem kan man alltid lita på.

NICHT FALLEN!
Auf wiederhören!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker dom gjorde det lätt för sig!! Jag är besviken på deras svar... borde varit lite mer kreativt...

2009-02-17 @ 20:49:34
Postat av: Nnika

hahah, men svar fick du iaf.. Tänk om di inte fått något alls och de hade glömt bort din fråga.. Det hade varit tråkigare.. :-)

Kram

2009-02-18 @ 06:56:22
URL: http://www.nnika.se/wp
Postat av: En ynklig liten kvinna

118800-folket är ett släkte för sig själv enl. mitt tycke.

Ensam, förtvivlad, rädd, chockad och förkrossad skickade jag en fråga dit.

Min man har nyligen blivit ihjälkörd och en enda fråga surrar i mitt huvud: Varför blev min man ihjälkörd. Naturligtvis var det den frågan jag skickade. Korkat kanske men jag gjorde det.

Svaret jag fick fick mig att helt tappa fattningen och ramla av stolen ... nej inte bokstavligt utan verkligen ramla av stolen.

Deras svar: Din man blev ihjälkörd eftersom det var ett pucko som körde rattfull och tappade kontrollen över bilen.

Detta är dock icke sant.

Jag ringde och frågade vem som svarar på deras SMStjänst men fick inget riktigt svar på det men då jag frågade efter vem som var chef och ville ha nummret dit klickades jag av.

När min son kom hem ringde han och fick namn och nr.

Då han ringde upp fick han tala med en mycket mycket otrevlig Markus Öhman som inte alls ville prata utan enbart hänvisade till mail utan att lämna någon adress dit

På 118800 skickade sen ett par sms till mig tel.nr till olika personer.

Så bra är eniro

2009-08-10 @ 05:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback