Melodifestivalen som försvann

Jag satt igår, och tittade på Melodifestivalen och bloggade. Jag satt och listade varje låt och vad jag tyckte om dem var och en. Jag laddade upp den och skulle sedan läsa vad jag hade skrivit. Men med stor fasa upptäckte jag att den varken fanns kvar eller var uppladdad. Jag funderade en stund över om jag skulle skriva om den, men bestämde mig snart för att den inte skulle bli alls lika bra.

Nåväl, jag kan ju i korthet tala om vad jag tyckte om gårdagens festival. Låt nummer ett var fantastisk. Jag älskade den och tänker spela den tills den går sönder så fort jag får tag på den. Det är skandal att inte Nina gick vidare! Låt nummer två har jag redan glömt. Han var söt, och det var allt. Shirley (nummer tre) sjöng falskt och jag gillade inte alls låten. Scotts var klämmig och ganska bra. Men jag har tyvärr glömt den också. Emilia...jag vet inte hur hon kunde gå vidare. Det var så falskt så jag gick ut i köket och diskade. Alcazar rockade som vanligt. Jag trodde att de och Nina skulle gå vidare. Jag fick i alla fall ett rätt. Hejja Alcazar! Caroline...jag var inte riktigt klar med disken, så jag fortsatte med den. Slutligen Marie. Jag tror jag gillade den, men jag har glömt den också. Det var melodifestivalen i korthet. Hoppas den blir bättre nästa vecka. Men det blir den, för då sitter jag och håller min älskling i handen i hans soffa i Linköping. Underbart!

Helgen har gått förbi i ett högt tempo. Lördagen spenderade jag med att handla mat i Stenungsund med mamma, mormor och lillasyster. Resten av dagen tvättade jag och grejade lite smått i hemmet och chattade halva natten. Idag vaknade jag av att mamma ringde. Hon lät lite smått hyperstressad. Hon kunde inte stänga av internet. Jag muttrade lite surt att hon kunde ju dragit ur kontakten istället för att väcka mig. Jag somnade om och sov en halvtimma till. Vaknade och gick upp och skurade köket. Mamma och mormor kom och hämtade mig kl. 12 och vi åkte till Stora Höga. Mormor blev avsläppt vid tåget och jag och mor åkte vidare till Adenmarks för att shoppa kläder. Jag var ute efter en jacka, men kom hem med allt utom en jacka.

Resten av dagen har jag varit hemma och pysslat. Har strukit all tvätt jag kunde hitta, förutom lakanen som får ligga ett halvår till. Har lagat mat också. Sjömansbiff minsann, som jag inte har en aning om ifall den är god eller inte. Det kan ju inte bli SÅ illa i alla fall. Det är ju trots allt jag som har gjort den.

Nu tänker jag inte göra något mer idag. Imorgon är det dags för jobb igen. Suck.

Kommentarer
Postat av: Nnika

hehe.. jag har inte kollat på mello alls.. Inte heller hört låtarna.. får väl göra det innan jag uttalar mig om något.. :-)



Myyys så mycket ni bara kan när du åker till darlingen!

Många kramar

2009-02-09 @ 18:56:18
URL: http://www.nnika.se/wp
Postat av: Sarah

Njae, den första deltävlingen var väl så där - men tre återstår ju så vi får hoppas det blir bättre där!



Ha det gott!

pöss

2009-02-10 @ 10:12:20
URL: http://sagolikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback