Spisen - Del 2

Minns du i början av min bloggkarriär, när jag skrev om det roliga sms:et jag hade fått från Bosse som berättade att min spis var klar. Detta var i november 2008. Läs det tidigare inlägget på:

http://cykloppsmania.blogg.se/2008/november/spisen-ar-klar.html

Idag kom ett nytt sms, från samma Bosse. Eller jag vet egentligen inte om det var från Bosse igen, men det gäller i alla fall samma spis. Det verkar inte riktigt som att Bosse har fått tag på ägaren till spisen, men det som förvånade mig mest var att han faktiskt inte har försökt att kontakta mig sedan november! Han har ju säkert försökt ringa, men det är svårt att komma fram när inte numret går till en telefon, utan ett internet-modem. Nåväl, denna gången skickade han följande sms:

"När hämtar ni järnspisen? ? Lyckhemsboden."

Jag svarade honom faktiskt denna gången. Jag tyckte lite synd om honom...OCH om de som faktiskt HAR beställt en spis, och nu har fått vänta ända sen november på att få den!

"Alltså du, jag tror att du har fått helt fel nummer. Jag har ingen järnspis! Ring Eniro vetja. :P"

Det är det snällaste svaret man får när man skickar märkliga sms till Cykloppsens dator. Jag googlade även på Lyckhemsboden, och det visade sig att Bosse har en egen hemsida. www.bossespisdoktorn.se. Detta var ju faktiskt lite gulligt. Och nu Bosse, för att jag tycker lite synd om dig för att du har haft en färdig spis hos dig sedan i November som jag inte har hämtat...så tänker jag göra reklam för din sida på min blogg.

Gå till www.bossespisdoktorn.se och beställ din egen järnspis eller något annat häftigt smide, IDAG!

Kommentarer
Postat av: Nnika

hehehe.. så dumt det kan bli ibland.. :-) Stackars Bosse som inte blir av med sin spis. Konstigt att de som vill ha spisen inte hört av sig till honom tycker jag.. men men.. :-)

Ha en fin helg!

kramar

2009-02-06 @ 14:31:40
URL: http://www.nnika.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback