En lokförares hemliga dröm

Idag hände något som jag aldrig har varit med om förut. Jag kom ner till Svenshögens station för att ta tåget till jobbet idag på förmiddagen. Jag ber er att inte svimma nu, men tåget kom för TIDIGT! JO, det är SANT! Det KAN hända, och jag har sett det. Dessvärre så hjälpte inte det, och nu kommer nästa sak jag aldrig har varit med om förut. Vi fick invänta ett MÖTANDE tåg...på SVENSHÖGENS STATION (som naturligtvis var försenat)! Det är ju rent fantastiskt. Det var dessutom ingen engångsföreteelse, utan det ska vara så...om man bortser från förseningen. Jag som var orolig att stationen skulle bort, nu är den till och med en mötesplats. Jag är helt överväldigad.

På grund av förseningen kände tydligen lokföraren ett behov av att tilltala oss resenärer och jag tror han hade en hemlig dröm om att bli radiopratare. Han höll ett långt föredrag om att tåget var försenat, men att han skulle dra på lite extra. Så om vi tyckte att det gick lite för snävt i kurvorna och att det krängde lite extra så var det helt korrekt uppfattat, för han stampade på lite extra så att han skulle hinna leverera oss till Göteborg i någorlunda exakt tid. Jag vet inte om han lyckades, eftersom jag skulle av innan slutstationen, men jag är nästintill övertygad om att han faktiskt gjorde det.

Tåget blev till slut 5 minuter försenat till den station där jag skulle av, och jag steg på den anslutande bussen fem sekunder innan den avgick från stationen. Det är första gången jag har kommit i tid till jobbet en dag då jag börjar 12. Jag är överväldigad.

Kommentarer
Postat av: Nnika

Nämen.. möte i lilla Svenshögen..hehe..

gott att man kan komma i tid när man åker kollektivt till jobbet ju.. :-)

Kramar

2009-01-16 @ 14:58:30
URL: http://www.nnika.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback