En soffpotatis rapporterar

Idag har jag varit ledig. Det har nästan varit oförskämt skönt. Jag vaknade 10.00 i morse, men kunde lätt ha sovit flera timmar till. Men jag var tvungen att gå upp, för jag hade sagt till mamma att jag ville åka med och handla. Anledningen att jag var trött var att jag satt uppe halva natten (till 3.00) och chattade på MSN med min käraste vän. När jag slutligen bestämde mig för att det var dags att sova och jag precis hade stängt ögonen ringde mobilen.

  - Hallå

  - Ja hej, jag ringer från Värmdö taxi. Jag ville bara höra om ni fortfarande ville ha en taxi.

  - Ehm....nej, för jag bor inte ens i Stockholm (sen fick jag panik när jag kom på att jag inte var 100% säker på att Värmdö låg i Stockholm).

  - Bor du inte i Stockholm? (Hans tonläge gjorde mig inte säkrare på att jag hade gjort ett korrekt uttalande i frågan om Stockholm).

  - Nej.

  - Men har du inte telefonnummer 07-- ----07?

  - Neeeeeej. Jag har 97 på slutet.

  - Ojdå, förlåt mig så hemskt mycket då!

  - Ingen fara. Godnatt

  - Godnatt.


Jag tog reda på idag vart Värmdö ligger. Nu känns det bättre. Tänk att jag kan så mycket om geografi mitt i natten klockan 3. Det är ju rent otroligt.
 

Nu tänker jag luta mig tillbaka i soffan. Jag vägrar göra något enda nyttigt mer idag!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Nnika

hehe, ja hade nog inte svarat om någon ringt och väckt mig mitt i natten..

2009-01-13 @ 16:37:45
URL: http://www.nnika.se/wp
Postat av: Nnika

fast nu läste jag ju igen och insåg mitt misstag.. du var ju faktiskt vaken när det ringde..hehe

2009-01-13 @ 16:38:39
URL: http://www.nnika.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback