The Soffpotatis - Part II

Råkade vara uppe till 3 inatt också. Det är dumt. Det är MYCKET dumt. Speciellt som jag ska upp kl.5 imorgon. Jag har så totalt vänt på dygnet. Idag skulle jag ha åkt till Göteborg och träffat en vän. Vi skulle ta färjan till Lindholmen. Men det blev inget. Tråkigt. Jag skyller fortfarande på naturkrafterna.

Istället har jag spenderat dagen hemma. Jag vaknade 12. Alldeles för sent. Jag gick upp och gjorde mycket god frukost som jag sedan åt. Alldeles för sent. Samtidigt tittade jag på Rabalder i Ramlösa som mamma hade spelat in åt mig. Den var rolig, men jag har sett roligare som de har gjort på Fredriksdalsteatern. Jag saknar Nils Poppe. Han var underbar.

Efter filmen tog jag hand om disken. Jag bestämde att det var dags att jag gjorde något vettigt. Efter disken vandrade jag iväg till tvättstugan för att tvätta min faktiskt inte alltför stora tvätthög. Gick tillbaka in. Skalade några potatisar. Kokade korv. Gjorde potatismos. Marinerade en kotlettrad. Stoppade in den i ugnen.

Det är väl ungefär så långt jag har kommit hittills. Jag har även planerat att göra en tacopaj. Har letat fram ett lämpligt recept. Men först ska jag gå ut och greja med tvätten. Blä vad jag hellre hade spenderat dagen i Göteborg!

Kommentarer
Postat av: Nnika

Åå.. Poppe! My favourite! Satt och kollade på allt med poppe tillsammans med mamma när jag var yngre.. :-) Ja jag börjar ju bli lite till åren nu.. Pust!

Kramar

2009-01-13 @ 16:40:13
URL: http://www.nnika.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback