10 December


I dagens lucka, vem tittar ut där, om inte BingoBerra himself? Varför gör han det?
Jo, låt mig berätta en rolig anekdot som hände denna dag. Jag var på MAXI och skulle handla lite åt min mormor innan jag gick hem på kvällen. Hon hade även bett mig köpa en bingolott, men det hade de inte på MAXI, så jag gick in på "Hemmakväll" för att fråga om de hade bingolotter där. De hade bara såna med vinst, men jag sa att det får väl gå ändå. När jag hade betalat sa han i kassan: "Ja, jag kan ju fråga dig detta också. Vi har just nu ett erbjudande." Jaha, sa jag. Han höll upp ett Svenska Spel-kort. "Har du ett sånt här?", undrade han. Ja, det har jag, sa jag. Sen tittade jag närmare, av ren nyfikenhet, på namnet som stod längst ner i hörnet ¨på kortet. " *** ******* " "MEN, det står min PAPPAS namn på kortet!"
Nu har vi ett ganska ovanligt efternamn, och han har ett ganska ovanligt förnamn, så jag var ganska säker på att det var hans. Därför var jag lite chockad.
Pojken sa att det var kort de hade hittat som folk hade glömt, men jag fick gärna ta med det och ge det tillbaka till min far.
Visst var det lite lustigt?

Kommentarer
Postat av: Sara

det va fräckt! blev lilla far glad då?

2008-12-17 @ 20:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback