Telia=Felia

Dagens stora företag att dumpas i Kloppsens soptunna är... *trumvirvel* TELIA! Eller egentligen personalen på Relacom. Eller EGENTLIGEN bara EN personal på Relacom. Varje gång man nämner hans namn i en sjukhusväxel i Göteborgsområdet går det som en enda stor suck genom rummet. Idag var han på Nordmanna Vårdcentral i Kungälv för att installera en telefon....vilket borde vara ganska enkelt för någon som uppenbarligen jobbar med det varje dag. Men nej, inte för honom. Helt plötsligt börjar en ilsket röd larm-3:a blinka på min skärm. En kvinna ringer från Nordmanna och säger att ALLA deras telefoner är ur funktion. Jag frågar om det inte kan vara så att teknikern från Relacom kan pilla med något i just detta nu...och det är därför som telefonerna inte fungerar. Jag får till svar: "Nej, han åkte för en liten stund sedan".

Vi ringer till Telia och de lovar att skicka dit en tekniker igen. Två timmar senare ringer vi till Telia och undrar när de är klara. Telia informerar att de tänker skicka ut en tekniker. HALLÅ! Det sa ni för TVÅ timmar sen? Det är inte OK att en vårdcentral ligger i total radioskugga i en halv dag! När jag gick hem kl.17 idag var det fortfarande inte ordnat. Jag är glad att jag inte börjar förrän 12 imorgon.

Skärpning Telia!

Vi hade studiebesök i växeln idag. "A" från Sahlgrenska. Fruktansvärt härlig människa! Det var meningen att hon skulle sitta ihop med mig, men redan strax efter frukostpromenaden tyckte hon att jag skulle sätta mig vid en egen telefon. Jag kände mig lite som en hönsmamma som inte vill släppa iväg sin lilla kyckling, men jag lydde ändå och satte mig vid en annan dator. Och hon skötte sig MYCKET bra. Högsta betyg till A! Det var väl bara några gånger som fingrarna drogs till fel knapp, men det är tillåtet att göra fel ibland. Vi hade dessutom grymma problem med datorerna och telefonerna... Och vems fel var det? TELIA!

Kommentarer
Postat av: Nnika

Hhaah, det är rätt! Skäll på du kloppsen!

Förresten.. när kommer du in och plitar ner någon rad hos mig? ;-)

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2008-11-26 @ 08:26:29
URL: http://www.nnika.se/wp
Postat av: Sara

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHH Jag vet vilka BÅDA dessa människor är! Och självklart är "A" SUPERHÄRLIG:

2008-11-26 @ 22:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback