Västtrafik = Bästtrafik

Jamen eller HUR!? Det är inte konstigt att folk inte åker kollektivt. Idag hade jag tur, men jag måste påstå att Västtrafik är katastrofalt dåliga på att passa tider och överhuvudtaget komma fram alls. Jag slutade 17.00 idag men jag hade planerat att sluta tidigare och ta ett tidigare tåg hem. Men när min kollega som skulle avlösa mig kom till jobbet drog hon igång en intensiv jakt på vår chefs (chefen som är ÖVER min närmsta chef) telefonnummer. Detta ledde till att mina planer på att sluta tidigare bara blev en vacker tanke. Och tur var väl det. När jag väl kom till Ytterby station fick jag veta att det tåget jag hade planerat att ta från början, inte hade kommit alls.

Behöver jag nämna att det är fruktansvärt kallt?

Klockan närmade sig den tid då tåget skulle rulla in på stationen...sen närmade den sig mer och mer tiden då NÄSTA tåg skulle komma in på stationen. Som om det inte vore nog att det tidigare tåget inte kom alls, så tyckte Västtrafik att det vore ganska trevligt för deras trogna resenärer att komma lite senare...så de skulle få riktigt mycket frisk luft.

Behöver jag nämna att det är fruktansvärt KALLT?

När tåget till slut rullade in på stationen var det en kvart försenat...fast om det var TÄNKT att vara det tidiga tåget var det en TIMME försenat. Jag var ganska glad att jag inte var en av dem som stått där en timme och väntat. Vill ni jag ska berätta om hur mycket man kan göra i Ytterby? ... Sådär, nu är jag klar!

Behöver jag nämna att det är fruktansvärt KALLT?

Nu är jag hemma i min härligt varma lägenhet...och ironin flödar... Stenungsundshem är inte heller mina idoler. Mina fönster är så otätade så det är löjligt. Jag funderar helt ärligt på om det är en god idé att spika igen fönstrena. Alternativt att köpa en eskimåjacka med mycket päls. Jag väntar bara på att isbjörnar ska flytta in och bosätta sig i mitt kök och att istappar ska börja växa i mina näsborrar.

Nej men...jag behöver inte nämna att det är kallt va?

DET ÄR KALLT!

Kommentarer
Postat av: Nnika

Det där bör ju stenungsundshem fixa åt dig.. nicka

Tur du inte slutade tidigare idag då ju..

Kram på dig!

2008-11-24 @ 20:00:27
URL: http://www.nnika.se/wp
Postat av: Sara

Men jag tycker faktiskt Ytterby är bra. Hur mycket tror du skall rymmas på en station? För du kunde ju inte gå längre bort om tåget kom? Prata inte illa om Ytterby när det är Västtrafiks fel!!!! muttrar

2008-11-26 @ 22:15:14
Postat av: Lars

Ring Hyresgästföreningen så kommer de dit, kollar på dina fönster och vips så visar det sig att din värd måste åtgärda det där genast.

2008-12-03 @ 21:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback