Alla hjärtans dag

Jag vaknade idag i en mjuk säng, totalt utvilad och såg precis det man vill se när man vaknar upp på Alla hjärtans dag. Nacken på den man tycker väldigt mycket om, och som man har sovit bredvid hela natten. Jag vaknade upp idag i den vackra staden Linköping och såg min älskade Johns nacke. Vi låg och myste en liten stund, och sen gick jag upp för att baka scones till morgontéet. MUMS! John, som aldrig hade ätit scones förut var väl inte överväldigande imponerad av min bakkonst såg det ut som, men han klagade åtminstone inte.

Vi klädde på oss och gick ut till den gråa lilla Forden som stod ute på gatan, skrapade rutorna och åkte iväg till IKANO Center för att inhandla Creme Fraiche och en mössa. John hittade sin creme fraiche och jag fann till slut en rosa mössa på Stadium. It is always in the last place you look, right?

När vi kom hem igen var John ganska sömnig så vi la oss för att vila en stund, med alla händer på täcket. HÖHÖ! Till och med jag som egentligen var för pigg sov nog en liten stund. Jag som bara skulle sympativila lite. Efter vilan fick vi ny energi och startade med middagsmaten. Kyckling och potatis i ugn stod på menyn. Ska jag vara ärlig var det visserligen gott, men det dröp lite för mycket av fett, men vi drar en liten vit lögn eftersom det inte var jag som gjorde maten, för att inte såra någon...och säger att det var SUPERGOTT! Det godaste jag ätit på länge! HIHI! ^^;

Efter maten såg vi filmen Mamma Mia. Vi blev störda flertalet gånger av Johns telefon som ringde och han stängde in sig i sovrummet för att prata. Och ja, det retade livet ur mig! *suck* Filmen var bra, men jag hade nog ärligt talat väntat mig mer, efter allt prat jag hört om den. Nåja, alla kan inte ha samma smak. När eftertexterna började rulla slog klockan 20, och det var dags att se på veckans avsnitt av Melodifestivalen 2009. Det var framför allt tre bra låtar idag, och alla tre gick vidare på ett eller annat sätt. Dagens chock låg i att inte vår gemensamma favorit Amy Diamond bara gick vidare till Andra Chansen. Skandal! Det gjorde två av våra favoriter. Lili och Sussi gick ju också bara dit. Måns, som jag egentligen bara hejjade på lite halvhjärtat gick dock vidare, och man får väl vara glad för det man får.

Nu, när solen för längesen har gått ner, sitter vi här. John framför TV:n och tittar på You got mail på kanalen Dubai ONE, jag läser INTE undertexterna. Jag framför min dator, och skriver ner dagens äventyr för att nyfikna ögon ska kunna läsa om hur jag, en enkel arbetarflicka från västkusten, firar Alla hjärtans dag med sin apsnygga pojkvän i Linköping.

Godnatt Svärje.

Kommentarer
Postat av: Nnika

Mysigt att vakna upp med den man håller kär.. :-)

Jag fick med de flesta av låtarna jag gillade.. Fast hade nog hellre velat ha Lili & Susie än Måns.. hehe..

Pöss

2009-02-15 @ 06:53:50
URL: http://www.nnika.se/wp
Postat av: Sarah

Låter som en helt okej helg! :-)

2009-02-15 @ 17:53:57
URL: http://sagolikan.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaa det låter som ganska trevligt, men inte med telefonterrorn och att man stänger in sig...

2009-02-15 @ 21:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback