Dyr helg

Helgen har varit underbar. Efter en hemsk vecka har det verkligen varit välbehövligt med en ledig helg. På lördagen åkte jag och min syster till IKEA för att se om vi kunde göra några fynd. Jag gjorde tydligen många fynd, för jag kom hem 2000 kronor fattigare. Men jag är väldigt nöjd. Fick tag på två mattor, två lampor, nya tallrikar och jättefina thékoppar, påslakan och nya kuddar. IKEA är en mycket farlig plats för en Klopps med shoppingproblem.

Söndagen blev inte speciellt billig den heller. Jag och min mor och min syster for till Stenungsund för att inhandla mat. Jag råkade gå in på Kicks också, och därifrån kommer man nästan aldrig innan man langat upp VISA-kortet till kassörskan. Inhandlade lite puder, och en guldfärgad ögonskugga. Åkte sen mot Willys och plockade vagnen full där. När jag kom hem fick jag ett infall, och började rensa och sortera i mitt köksskåp. Man måste ju få plats med sina nya saker. Nu ser det riktigt prydligt ut i mitt kök, men det kan bli bättre. Ska ta tag i nederskåpen imorgon om jag orkar.

Imorgon ska jag inte till Kungälv något mera. Jag och Monica ska till Östra Sjukhuset för att ta hand om Kungälvssamtalen där. Det är med blandade känslor jag kliver in genom de där dörrarna igen. Min tid där var inte så särskilt rolig när jag var där sist. Men nu har jag ju i alla fall Monica med mig. Jag är inte ensam. Och dessutom är tiden där väldigt begränsad, och det känns väldigt bra. Hoppas att samtalen går över till Sahlgrenska som de ska alldeles snart.

Nu ska Cykloppsen krypa ner i sängen och njuta av sina nya påslakan. Fast först ska hon nog ta en varm dusch, för det är HIMLA kallt här!

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tror dom kommer ångra sig och låter samtalen stanna på Östra!

2009-02-01 @ 21:44:41
Postat av: Nnika

Hoppas det går bra på Östra och att det blir bättre än förra gången..

Ikea är en rolig affär, men man kommer sällan därifrån utan att ha köpt åtminstone någonting.. :-)

2009-02-02 @ 09:55:50
URL: http://www.nnika.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback